Monday, July 20, 2009

Bila Cinta Bicara - bab 35

Bab 35

Pintu kaca yang memisahkan balkoni dan kamar beradu suite mewah ditingkat tujuh bangunan hotel bertaraf lima bintang di pinggir ibukota Kuala Lumpur bersinar oleh percikan cahaya suria pagi yang sudah memulakan tugasnya nun di ufuk timur. Cahaya yang membiasi membentuk jaluran lorong cahaya putih kekuning-kuningan yang menembusi jaringan langsir putih terus ke dalam kamar beradu nan serba mewah itu.

Echa duduk di birai katil kamar mereka sambil tangannya sibuk mengeluarkan baki pakaian mereka berdua yang tidak sempat disusun kelmarin dari dalam beg hitamnya itu. Dia langsung tidak mengetahui yang suaminya itu sudah menempah suite mewah ini untuk tempoh seminggu. Fikir Echa mereka akan pulang dan bermalam di rumah bonda mertuanya atau setidak-tidaknya ke rumah mak long dahulu sementara menanti majlis resepsi mereka di sini. Kata Aidil, dia mahu menghabiskan masa dengan Echa di sini...di dalam kamar ini dan pada suasana sebegini tanpa gangguan sesiapa..amboi amboi, bukan main lagi ye Aidil!.

Bisik Aidil pada telinga Echa sewaktu dalam perjalanan mereka pulang ke Kuala Lumpur kelmarin biar aje mak, abah serta abang chik juga abang teh yang tinggal di rumah mak long...hanya mereka berdua sahaja akan tinggal dan bermalam di sini sehingga majlis resepsi mereka selesai..alahai Aidil, tersenyum-senyum mak long juga yang lain-lain tatkala mendengar hujahnya itu. Echa yang sepatutnya malu, sudah tak jadi malu pulak...malah rasa sangat lucu dengan perilaku Aidil. Sudahnya kami semua mentertawakan Aidil yang dilabelkan gelojoh oleh mak long. Marahnya Aidil tatkala ditertawakan Echa bila mengetahui sebab dia berbuat demikian...kata Aidil, Echa ni sudah lah tidak romantik langsung pulak tu boleh bersekongkol dengan yang lain-lain mentertawakannya...ada pulak macam tu Aidil ni, dah memang rancangan Aidil tu sungguh terang tidak tersuluh gelojohnya apa lagi yang nak Echa pertahankan...jadi untuk selamat Echa joint the club la dengan pasukan sorak gelakkan Aidil...takkan Echa nak sokong pasukan yang terang-terang akan kalah, hehehe..janganlah marah Aidil sayang!

Aidil kata seorang isteri tu kan kena sentiasa sokong suami...itukan syurga seorang isteri!, aduh hai Echa confirmed kalah bila dibentangkan hujah sebegini... lalu dengan akur, penuh takzim dan taat setianya Echa membuntuti sahaja la Aidil melangkah masuk ke ruang bangunan serba mewah ini sebaik tiba dari kampung kelmarin. Seronok jugak Echa rasakan bersemayam di sini..hmmm, dilayan bagaikan anak raja !. Hendak apa, tekan sahaja butang telefon lalu pasti ada vokal lemak manis dengan intonansi suara yang cukup memikat menyambut di hujung talian sana dengan penuh hormat menyapa panggilan kita..

"yes miss, what can i help you?, sure miss, will send it shortly right to your door...thank you, anything else miss?...ok , have a nice day."

Mata Echa terjunam pada susuk tubuh dihadapannya tatkala ini yang begitu pulas dan enak berselimut. Echa menggeleng-gelengkan kepalanya melihat aksi Aidil yang sedang lena diayun mimpi. Wajah Aidil yang putih jernih tatkala sedang beradu direnung Echa. Sebuah senyuman manis terbit dari bibirnya. Alunan muzik dari telefon bimbitnya mematikan lamunan Echa. Dia bangkit perlahan-lahan dari birai katil lalu mengatur langkah pantas ke almari solek yang terletak di hadapan katil. Gajet itu dicapai lalu terlihat nama yang tertera di skrin. Echa senyum lalu menekan butang hijau dan memberi salam. Langkahnyer dibawa menghala ke ruang balkoni.

"walaikumsalam wbt...hello makcik, aku ni ha Joe. Echa, aku sangkut kat Dayabumi la ni la beb..jam giler aar kat sini sebab jalan depan Dataran Merdeka ni diaorang tutup...ha? ntah aku pun tak tahu pasal apa jalan tu ditutup...ni aku fikir aku akan slightly late rasanya nak sampai kat hotel kau tu. So, sementara kau dok tunggu aku ni better kau jalan-jalan lah kat sekitar or lepak-lepak dulu kat sana ye...nanti aku dah nak sampai aku call kau, ok ye...apa?, alahai makcik ni...takder la lambat sangat macam tu sekali, baru kul berapa ni makcik ooi, relax aar, mengelabah la kau ni Echa!... wei, resepsi kau tu lusa laa makcik, ada banyak masa lagi ni haa...tunggu aku ok...eh by the way, laki kau yang hensem giler tu mana?...ha?tido lagi laki kau tu?, ya rabbi lelaki sorang tu, dah nak tengahari ni Echa ooi, pergi ler bangunkan laki kau tu...eh, apa korang buat malam tadi haa, overtime ker?...hahaha, ala Echa aku gurau pun tak boleh...eleh, banyak la alasan kau tu, sudahlah...ok ok lah aku tengah drive ni takleh lama-lama cakap, kang kena saman lak dek datuk polis, ya ampunnnn tak kuasa aku Echa oooi!...assalamualaikum, daaaa darling..."

Waalaikumsalam, bisik Echa perlahan. Echa tersenyum sambil memandang dan menekan butang merah. Matanya dihalakan pada pemandangan yang terbentang di hadapan matanya saat ini. Deretan kereta yang kelihatan sayup dan kecil di lebuh raya nun di sana begitu menarik matanya utuk terus memerhati gerak perlahan deretan kereta-kereta tersebut. Tangannya disilangkan ke tubuhnya yang dibaluti kemeja T berwarna merah jambu dan berseluar jeans biru. Rambut coklat pekatnya yang panjang mengurai itu diikat ala ekor kuda...comel sekali persis remaja sekolah!..

Oppss, langkah kaki Echa tersasar sedikit ke belakang tatkala merasakan pinggangnya dirangkul kemas dari belakang. Dia memusing sedikit wajahnya dan terlihat senyuman Aidil. Echa membalas senyuman lantas memegang kemas rangkulan Aidil pada pinggangnya.

"sapa tadi tu?, rancak sungguh berbual sampai bergelak sakan...abang yang tengah lena tidur boleh terjaga dengar suara sayang ketawa tau, kuat sungguh!..."Echa sudah tersenyum mendengar kata-kata Aidil.

Uik kuat ker suara aku ketawa...ntah macam jin dalam Ahmad Albab tu gamaknya kan, hehehe

issy tak senonoh la kau ni Echa, jagalah perilaku sikit!

sori ler, tak sengaja!

"si Joe la abang... dia lewat sikit jumpa kita. Katanya terperangkap kat depan Dayabumi, jalan sesak giler kat sana...jalan tutup kat depan Dataran Merdeka...hmmm, abang...since Joe gonna be slightly late apa kata kita jalan-jalan kat nearby area...lama la Echa tak gi window shopping, boleh kan abang?...jom laa..."Echa sudah buat muka menggoda sambil mengadap wajah Aidil dan dengan sengaja mengedip-gedipkan matanya pada Aidil. Aidil sudah ketawa sambil mencubit perlahan pipi Echa. Tangan Echa dipimpin masuk ke dalam kamar mereka.

"ok, no problem...tapi... Abang nak upah dulu...boleh sayang?"Aidil sudah mengangkat keningnya sambil tersenyum kecil.

Echa sudah membulatkan matanya sambil jejari runcingnya terus mencari sasaran di lengan Aidil yang sudah jatuh terbaring di katil sambil ketawa kuat cuba sedaya upaya menangkis serangan Echa.

Suara ketawa dan jeritan kecil saling bertingkah di dalam kamar mewah itu.

2 comments:

Bie Hassan said...

romntik ar...
smbung ag ek..

kucc_aprilsnow said...

syafira - insyaallah, tunggu k...

Hati Ini Pilih Kamu

"Saya dah tak ada hak lagi nak duduk kat rumah tu." Rumah tu milik Zainal. Dan isyarat kak long yang humbankan beg pakaian aku be...