Wednesday, July 24, 2013

13 Ros Merah - Bab 21

Bab 21
DAMIA TENUNG JAMBANGAN bunga ros merah ditangan Pot yang tersengih macam tiram terlebih masak didepan pintu. Siap buat aksi angkat-angkat kening lagi. Kepala yang tadi laju menggosok kepala yang masih basah dengan tuala mandi tiba-tiba terhenti dek ketukan bertalu-talu di luar pintu bilik. Pot memang juara kalau buat huru-hara kat rumah ni. Macam nak runtuh pintu bilik gua digegar. Mata hala lagi benda merah yang dipegang Pot.
  "Peewittt..."Bibir dimuncungkan. "Beb, ni lu dapat bunga ros merah gempak dari Demang ek. Walla jiwang paku karat jugak tok Demang lu tu ek. Unsangkarable betul gua...hehehe. Ni..." Telunjuk Damia hala jambangan ros merah ditangan Pot. "lu nak tayang kat gua la tu kan. Nak berlagak ek. Nak kasi gua jeles dewa. Camtu...kan?" Damia tayang sengih." Tu yang lu gegar pintu bilik gua macam nak bom bangunan. Kalut la lu ni, beb. Tau la bunga ros merah ni giler mati punyer cun. Mahal ni, beb." Tangan Damia elus kuntuman ros merah ditangan Pot. "Tapi...apa barang gua nak jeles. Gua bukan kekasih kelabu tok Demang lu tu aar beb. Apa standard nak jeles-jeles pasal benda merah ni. Buang masa berharga gua jer. Lagipun gua taknak bermadu. Gua tak suka manis-manis ni. Menjejaskan kesihatan." 
   Pot sengih. "Banyaklah la punyer menjejaskan kesihatan. Eh..tapi kan...ok gak tu kita bermadu beb. Lu jadi yang tua la. Gua cop jadi yang muda...boleh manja lebih. Gedik terover pun takper sebab gua bini muda. Lu yang tua kena beralah ler."
  "Sengal aper lu. Gua tak main aar tok Demang tok  Demang nih. Gua nak cari datuk bendahara sri paduka raja. Tu lebih kaya dari tok Demang. Lu pun tau kan gua ni kan materialistik..muahahaha." Damia balas sengihan. Pot lepas dengusan. "Nak menang jer ek. Malas gua layan lu nih. Wat merosakkan kestabilan emosi gua jer. Eh beb...mana ada datuk bendahara sri paduka raja zaman ni. Ingat ni zaman Bendahara Tun Perak aper.  Mental aar lu ni." Damia ketawa lepas. Pot selamba tolak tubuh Damia yang berdiri ditengah pintu yang terbuka sedikit. Tangan Pot tolak luas pintu bilik Damia. Tubuh Damia yang tersandar dengan mulut ternganga dibalas dengan sengihan lebar. Selamba kaki dibawa melangkah masuk sambil berlenggang. Damia geleng kepala. Tangan gosok tuala di kepala. Bibir diketap. Samseng kerepek pisang betul laa Pot nih. Main redah jer masuk istana hinggap gua. Ciss, bedebah betul! 
    Damia ikut langkah Pot daripada belakang. Pot hempas tubuh di katil Damia. Mata hala ke arah Damia yang tegak berdiri didepan sambil gosok tuala di kepala. Jambangan ros merah dihala ke arah Damia. "Nah, ambik nih."  Tangan Damia tolak jambangan. "Issh..apa kes bagi kat gua. Lu punyer kan."
   "Beb, apa barang gua dapat bunga cun kebaboom macam ni nak tayang kat lu. Hilanglah nilai esklusif bunga tu. Baik gua simpan dalam bilik gua jer tadi." 
   Damia cebik. "Banyak la esklusif lu. Takat dapat bunga nak ada nilai ekslusif bagai memang lu nak maut dengan gua." 
    Pot ketawa lepas. Damia geleng kepala. Tangan menarik leher kerusi meja hiasan. Tubuh dihempas ke lantai kerusi.
    "Eh..cer citer...ni apahal pulak bunga merah lu ni bawak masuk bilik gua."
    "Ni lu punyer laa. Nah, ambik ros merah ni." Pot hulur lagi  jambangan ros merah ke tangan Damia.
   Kening berkerut. Mata Damia mencacak hala jambangan ros merah yang dihulur Pot sebelum kembali melata pandangan ke muka Pot. "Gua punyer? Benda merah ni.." Jari telunjuk Damia hala ke jambangan ros merah ditangan Pot. " gua punyer? Biar betul lu beb. Issh...lu nak main-mainkan gua pun tengok benda jugak la beb." Damia bangkit daripada duduk. Dibawa langkah ke katil. Dilabuhkan duduk disebelah Pot.
   Pot lepas nafas. Orang bagi dia bunga giler mati pun cun macam ni pun tak caya. "Ekeleh..memain ke mende pulak ni. Ni lu punyer aar beb. Saper lagi nama Damia Humaira binti Sulaiman dalam rumah ni. Gua ker lu. Cer cakap. Ni, cuba tengok nama kat sampul putih. Kan nama lu. Mangkuk kristal betul lu ni. Buta huruf rumi apa lu ni." Damia ketap bibir. Bedebah punyer Pot. Kutuk gua depan-depan tu. Pot letak jambangan ros merah ke tangan Damia. "Nah ambik. Taknak gua ambik karang."Nak tak nak, Damia ambil juga jambangan yang dihulur Pot. Mata terjun memandang kuntum ros merah yang sangat cantik. Jari-jemari mengira. Kening berkerut. 13. Mata membulat seketika. 13? IFF? Makhluk asing tu ker lagi? Aduh, masak gua ni. Dia  tahu mana gua tinggal. 
    Pot angkat kening sambil tersengih pandang Damia."Lu diam-diam bercinta ek beb...hehehehe. Sekarang dah kantoi depan gua. Cepat cakap kat gua saper datuk bendahara sri paduka raja lu tu."
   Damia lepas keluhan. Runsing dalam kepala masih menekan. "Mana ada laa. Apa barang pulak gua nak bercinta bagai. Buang masa gua je. Tah mangkuk mental mana yang hantar benda ni kat gua."
      "Dah tu..pasaipa lu dapat bouquet 13 ros merah cun giler ni. Mahai woo bouquet macam ni. Mesti ada makna angka 13 tu."
       Damia bulat mata. " Lu pun tau 13?"
       "Yelah. Gua kira tadi. Gua rasa orang yang bagi ni mesti ada agenda dia kat lu beb."
       "Agenda? Issh...lu ni wat takutkan gua jer. Dah la semalam gua dapat benda macam ni gak . 13 gak."
      Giliran mata Pot membulat. "Semalam lu dapat jugak macam ni?" Damia Angguk." Gua rasa makhluk asing yang sama la beb." "Makhluk asing? Mental apa lu beb. Mana ada makhluk asing dalam dunia ni. Mengarut ja."
     Damia dongak kepala ke siling seraya lepas keluhan panjang. Kembali ditundukkan kepala memandang Pot. "Manusia mana ada nama IFF la beb. Tu kan macam code nama." Rahang Pot jatuh. "IFF? Pasaipa macam code mentol lampu je. Tokei kedai mentol apa yang nak usha lu ni beb..hehehe."
     "Banyak lu punyer tokei kedai mentol. Ingat gua ratu mentol aper. " Pecah lagi ketawa Pot.
     " Beb.." Pot jala sengih lagi. " satu lagi gua nak kasi tau lu nih.. bouquet ros merah ni datang dengan sebuah kotak tau beb. Kotak hadiah gua rasa sebab siap reben bagai..peergh berkarat punyer jiwang woo orang yang hantar benda tu kat lu tu." Damia nganga sesaat. "Kotak hadiah? Besar?" Pot angguk. Laju. " Besar gak. Jap jap gua ambik ek. Tadi tak larat nak angkat dua-dua. Almaklum gua kan mana boleh angkat benda berat-berat. Jaga kesihatan." Damia cebik. Mata diguling memandang siling. Pecah ketawa Pot.
    Mata Damia dan Pot saling berbalas pandang sebelum jatuh ke kotak empat segi sederhana besar yang berada didepan mata. Damia garu kepala yang tidak gatal. Apa benda ni ek. Dalam kotak pulak tu. Bom ikan ker? Issh..tak kut. Gua takder bermusuh dengan penangkap ikan haram.
   "Bukak laa kotak ni beb. Gua pun teruja nak tau isi dalam kotak nih. Mana tau ada mas seketuk ke. Makcik kayo lu beb..hehehe." Pot tayang sengih.
    "Banyak lu punyer mas seketul. Sewel apa orang nak bagi gua mas."Damia masih membelek kotak berwarna coklat muda yang berbalut cantik dengan diikat reben coklat tua. Issh..pelik-pelik la orang sekarang nih. Tak kenal orang boleh pulak bagi hadiah kat orang tu. Tangan garu pelipis. Tadi benda merah. Ni benda coklat pulak. 
     "Ekeleh jawapan karat betul lu ni. Mana aar gua tau. Kut lu ada peminat misteri tegar yang sanggup bagi apa-apa jer yang mahal buat lu. Lu kan cakap tadi lu materialistik. Ha..beb.." Pot tepuk bahu Damia dengan mata yang teruja. "Ni tok Bendahara Sri Paduka Raja versi moden kut yang bagi kat lu."
     "wak lu laa. " Damia hala siku ke perut Pot. Berderai lagi ketawa Pot.
      Jeda sejenak. Damia kembali menggaru pelipis. Mata pusing memandang Pot disebelah. 
     "Saper ek yang hantar benda merah  dan benda coklat ni beb?"
      Pot tepuk dahi sebelum tangan menghala sampul putih yang terlekap di jambangan ros merah. "Dalam tu jawapannya . Bukan tertulis kat muka gua ni." Damia guling mata ke siling sbeelum tangan laju tarik sampul yang melekat dijambangan. Dibuka berhati-hati. Yang pergi gam buat apa. Ni bukan urusan seri paduka baginda laa. Mangkuk betul tukang tulis kad ni!
     Rahang Damia jatuh lagi. Mata terkebil-kebil dengan kad yang masih kejap ditangan. Pot hairan tak terhingga. Dipanjangkan leher dan kepala sedikit menjengah isi kad. Mata ternganga. Mulut Pot pun ternganga. 
     IFF!
    
 "SAYA RASA IFF TU HALIMUNAN LA, AWAK." Damia geleng kepala. Sungguh dia terkejut bercampur hairan. Macammana pulak makhluk asing mangkuk tu tau gua nak ferero roche. Sah dia ada bertengek kat telinga gua masa gua cakap pasal coklat peberet gua tu dengan orang sebelah gua ni. Tadi masa Damia tunggu bas kat simpang rumah untuk ke APAC, si mata cokolat seksi ni dengan Lexus seksi dia tetiba berhenti depan bus stop. Bila Damia tanya dia dari mana, kata orang sebelah Damia ni, dia baru balik meeting dan kebetulan lalu kat sini. Ekeleh jawapan cover baek punyer. Apa barang lu meeting area ni. Ni kawasan perumahan aar,bro. Sah lu skodeng gua kan. Lu kalau suka gua baik lu cakap cepat bro. Karang lu melepas, jangan meraung lak.  Gua sekarang kena usha dengan si IFF makhluk asing tu. Dia dah dua kali hantar 13 ros merah tu kat gua. Hari ni siap bagi sekotak isi beratus ferrero rocher, bro. Macam dia tau tau ja tu peberet gua. Gua boleh makan sampai pengsan kekenyangan tu. 
   Damia, boleh tak lu jangan perasan. Lu ni mental aper! Kepala digaru. Gua kan rasa jer. Mana ada gua perasan. Gua pun tau aar. Orang sebelah gua ni mana padan dengan gua. Dia ada Lexus seksi. Gua...gua cuma ada bas Leng Seng jer.  
   Iqram sembunyi senyum. Tangan tenang mengemudi stereng. Sesekali mata mengerling si pipi merah disebelah yang sedang memandang ke luar tingkap. Awal pagi tadi diarahkan Jijie menguruskan penghantaran jambangan 13 ros merah beserta sekotak besar berisi seratus biji ferrero rocher. Yang penting Iqram mahu si pipi merah terkejut bercampur suka. 
   "Kenapa awak cakap macam tu."
    "Yelah. Kan saya cakap kat awak tadi. Mangkuk tu hantar 13 ros merah macam semalam tu ke rumah saya. Rumah saya tau awak. Maknanyer di tau mana saya tinggal." Iqram senyum dalam hati. Nak ketawa pun iye bila D sebut  Iqram "mangkuk" tadi. "Tu satu. Satu  lagi...hari ni dia hantar bunga ros merah tu dengan sekotak coklat peberet saya. Saya dengan Pot tadi siap kira. 100 ketul ferrero rocher awak tau. Cuba awak cakap kat saya ek mana dia tau saya suka coklat tu kalau tak dia sebenar halimunan yang ada ikut saya ke mana-mana. Entah-entah dalam kete seksi awak ni pun dia ada. Issh..seram aar saya camni. Esok tah apa pulak yang dihantarnya. Saya kalau dapatlah mangkuk IFF ni, memang saya masukkan dia dalam mesin kerepek pisang abah saya. Pastu saya goreng sampai kuning. Makan..cecah dengan garam!" Damia hempas dengusan kecil. Ketawa Iqram hampir terburai. Sedaya upaya ditahan. Gagal. Damia toleh. Kening terjongket. Bibir diketap. "Apa kes yang awak ketawa ni. Ni bukan lawak tau. Ni kes serius. Saya dalam bahaya tau awak. Saya kena ikut dengan makhluk halimunan. Mangkuk betul IFF tu. Yang ikut saya watper. Gi jer la ikut awek lain."
    Iqram senyum dengan ketawa yang masih bersisa. 
     "Esok awak rasa dia bagi lagi tak 13 ros merah tu."
      Iqram angguk. "Maybe."
      Damia lepas keluhan. "Esok tah apa pulak yang dia hantar. Hari ferrero rocher."
     "Awak fikir awak nak apa. Cakap jer la. Mesti awak akan dapat esok. Percayalah cakap saya, D."
     Damia kerut kening. "Mana awak tau?"
     Iqram kenyit mata. Senyum. "Awak juga tadi kata IFF tu halimunan kan. Awak kata entah-entah dia ikut awak kemana-mana. Maybe dia ada dalam kereta saya ni. Dia dengar jer apa awak dan saya cakap."
    Damia angguk.  Kepala pusing keliling Lexus si mata cokolat seksi. "IFF...lu..." Iqram besar bijik mata. Lima jari dihala ke Damia. Damia hala tapak tangan. Jari telunjuk dibawa ke bibir. "Tu dengan awak jer. Dengan orang lain tak masuk dalam perjanjian kan. Jadi saya boleh guna. Tak baik tau aniaya orang. Allah nampak. Nanti kena campak dalam neraka. " Suara berbisik Damia dengan sengihan manis buat Iqram rasa macam nak cubit-cubit sahaja pipi D yang merah macam buat delima itu. 
   Damia berdehem kuat."IFF...lu  dengar ek. Kalau lu nak hantar gak 13 benda merah tu kat gua esok...lu hantar sama iPhone 5 seketul. Handphone gua pun dah nazak ni. Memang nyawa-nyawa ikan jer. Lu jangan lupa hantar esok kat gua. Lu siap download semua software untuk gua. Fb, Twitter, Viber. Al-quran 30 juzuk dengan terjemahan pun. Tu penting. Gua malam-malam kalau seram kena tinggal dengan Pot boleh aar gua on kan. Jangan lupa masukkan sama Candy Crush Saga gak . Gua jeles jer tengok Pot main kat tablet dia."
    Iqram kerut dahi. "Candy Crush Saga tu apa. Software baru?"
    Damia tepuk dahi." Software kemende. Tu games aar. Tu la asik berkepit dengan kete jer. Cuba sesekali teroka dunia lain yang lebih meriah."
    "Hmmm. Games ye. Ok. I'll have a look later. Best ke?"
     "Giler best awak. Jom nanti kita lawan nak. Err tapi kan, iye ke IFF tu akan bagi iPhone 5 kat saya. Giler mahal tu."
   "Dia suka kat awak kan.  Mesti la dia bagi."
    Damia cebik. "Apa barang dia nak suka kat saya. Saya bukan sama suku dengan dia."
    Kening Iqram sedikit berkerut." Sama suku? Apa tu?"
    Damia lepas nafas. " Saya dua suku...dia takder suku. Halimunan kan. Mana ada bende-bende ni."
    "Dua suku? Apa tu. Tak faham saya."
    "Kira mental saya ni masih dalam zon selamat. Kalau saya tiga suku...silap-silap awak dengan Lexus seksi awak ni terjun longkang. Tu memang zon bahaya. Kira kegilaan darjah luar biasa."
    Iqram pandang si pipi merah. Tidak berkelip. Bibir dikemam. Menahan ketawa yang hampir terburai. Gagal. 
     Kegilaan darjah luar biasa. D..D. you're damn cute sweetie.  

10 comments:

sweetstalker said...

hahaha semp0i sguh D ni =) nk lagikk :)

The Lady Chosen said...

Lepas ni D dapat iphone 5 pulok hehehehe best2...bab main candy crush mmg best tue addicted sgt ^-^

Anonymous said...

Konfem dpt iphone besoknyaaaa... Terbaek ah iq!
~m.a~

Anonymous said...

Confirm iff bg iphone 5 tu. No duobt.

-sj- said...

Mcm nie...sya pun nak iff tu....blh minta mcm2....hahahahaha best....can't wait 4 new n3..

Anonymous said...

nak lagi...

norihan mohd yusof said...

hahahaha...mmg pandai wat lawak selamba giler sipipi merah nih...hati yg rusuh pn leh terhibur ngan ragam supipi merah...aduhyai leh pecah perut duk gelak kn peel sipipi merah kn iq....

Eijan said...

Hahaha siap la kau lepas ni ni...rumah bukan takat mekar setaman tp takat mekar sepadang la dgn 13 RR tu..lepas ni siapkan diri dgn IPhone 5 lagi tu....whoaaa....minta aje apa yg terlintas D pasti IRR tu akan tunaikan segala2 nya... Merah takat mana Lah kepekatan muka D kalau dpt tau IRR tu sebenarnya si mata coklat tu.....hehehe....siap kau D...

Kak Sue said...

Ok esok tunggu ya benda merah dan iPhone 5 berserta sofware serta berkaitan yg diminta oleh D ... jangan takut IFF sanggup sediakan demi D tersayang.... hehehe

noorliyana Shamsuddin said...

Alahaiiiii D comellll laaaa sangat n naif betul

Hati Ini Pilih Kamu

"Saya dah tak ada hak lagi nak duduk kat rumah tu." Rumah tu milik Zainal. Dan isyarat kak long yang humbankan beg pakaian aku be...