Wednesday, May 18, 2016

ABE DELUXE EDITION – Part I

Pesan Dato Usman Awang;
Jangan diam. Susah untuk menjadi penulis dan lebih susah untuk menjadi penulis yang berani. Seseorang hanya layak digelar penulis bila sudah berani menyatakan sikap. Kalau tak berani tak payah jadi penulis.
Saya lantas tak mahu diam. Pesan ni jadikan saya berani untuk terbitkan ABE. Berani kerana;
Saya tahu apa yang saya tulis.
Saya tahu had tulisan saya.
Saya tahu impaknya.
Saya tahu nilai karya saya.
Saya sayang naskhah saya.
Dan;
Saya tahu saya tak tulis benda keji lagi kotor.
Saya tahu saya tak tulis benda tak senonoh.
Saya tahu saya tak tulis benda tak semenggah.
Saya tahu saya tak tulis benda intim lagi lucah!
Saya tulis tentang realiti kehidupan.
Jadi tak perlu bimbang kalau beli ABE. Otak anda takkan berubah warna menjadi kuning hijau kelabu lalu akhirnya bertukar kehitaman. Anak remaja anda juga boleh baca ABE. Saya jamin. Tak memudaratkan. Sebab dalam ABE ada ilmu yang disisip untuk dikutip. Ada tinta amalan yang boleh diikuti. Ada panduan yang dipesan untuk dijadikan rujukan hidup. InsyaAllah.
Anda..anda …dan anda yang ikuti ABE selama ini tahu;
ABE ada si rambut kuning emas kaki goda paling daring tahap A’la – Itu Ed
ABE ada si handsome nan alim pemilik burger buns super seksi yang aummmyumyum – itu Am
ABE ada si rambut merah yang tahap petala langit punya daring – itu Ria
ABE ada anak jati KSS yang macho lagi lucu – itu Jay
ABE citernya gediks melimpah2 Atlantik pun kalah – Itu Ed & gengs
ABE citernya gatai2 merenyam hantuk kepala – Itu Ed
ABE citernya tentang dunia bengkel – Itu geng Jejaka Malaya
ABE citernya tentang tanggungjawab – Itu Am pada adik2nya
ABE citernya tentang CINTA, tentang kuasa CINTA – Itu Ed dan AM
ABE citernya tentang persahabatan & kasih sayang kesemua pelakunya.
Penat dah tulis. Penat dah cakap. Kesimpulannya. Simpanlah duit dari sekarang dan belilah ABE bila saya bukak order nanti. Tak beli, anda rugi. Pasti.
Sekian.
Jap2. Deluxe Edition tu menatang apa?
Akan bersambung lagi. Tunggu Part II. Nanti saya kasi tau apa itu Deluxe Edition. Yang pasti ia bukan menatang. Ahaaks

No comments:

Hati Ini Pilih Kamu

"Saya dah tak ada hak lagi nak duduk kat rumah tu." Rumah tu milik Zainal. Dan isyarat kak long yang humbankan beg pakaian aku be...