Thursday, May 19, 2016

ABAYA BUAT ED - Ulangtayang

“Amm..”

Ilham angguk kepala. Mengalah. Susah betul la nak handle budak sorang ni.

“Okey. Kita discuss benda tu kemudian. Puas hati?”

Edrina angguk. Spontan tapak tangan cecah pipi Ilham. “Thank you, darling. Muahhh. I love you.” Bibir dimuncung. Seakan aksi mahu mencium. Ilham undur sedikit tubuh. Issh, budak ni. Ada ke nak cium aku siang–siang buta ni!

Langkah Ria dan Jay menghampiri Ilham.

“Boss..”

“ Kau hantar diaorang berdua ni balik, Jay. Aku nak siapkan kereta Ed ni dulu.” Jay sengih. Sebelah tangan hala ke pelipis. “ Yes, boss. Hamba menjunjung perintah.” Jay humban senyum pada Ria. “Jom cheq, Abang Jay hantaq balik ghumah noo. Sampai kat pintu bilik pun abang rela. Jangan tarik masuk bilik pulak noo..nanti kena tangkap basah. Naya kita.” Kenyitan mata Ria terlontar bersama ketawa. Jay ikut ketawa. Senyum Ria terukir. Jari-jemari dielus pada rambut merahnya yang terurai. Jay balas senyum. Cheq ni suka noo goncang iman Abang Jay. Ilham yang memerhati reaksi kedua-dua geleng kepala. Sempat lagi main drama depan aku tu! Ilham hala mata pada Edrina.

"Ed..awak ikut Jay." Ilham yang sandar tubuh ke pintu kereta ulang balik apa yg diberitahu sebentar tadi. Tapi tengok reaksi cemberut muka Edrina, Ilham dah dapat agak jawapan si rambut kuning ini.

Haa? Ikut Jay? Ala..tak best. I nak duduk sebelah you la, Am. Boleh tengok lama-lama muka you yang super handsome tu , pipi you yang…eeei geramnya I nak cium, mata you yang aarghh.. and your sexy lips..hmmm so tempting, bestnya kalau dapat kiss tau. Bibir ukir senyum.

Tengok Edrina yang khayal sambil tersenyum, Ilham geleng kepala. Tah apa la dalam kepala dia tu!

“Ed, awak ikut Jay, okey.” Ilham ulang lagi pesanan pada Edrina.

"Taknak. I tak nak ikut Jay. Kalau nak hantar I balik, I nak you yang hantar. I tak nak ikut Jay." Edrina keraskan tubuh. Dua tangan bersilang erat di tubuh. Bibir ditarik ketat. Masam. Ilham humban mata pandang Jay. Dua bahu Jay terangkat. Macam nak kata, aku tak tau, bro. Hang settle sendiri noo. Mata beralih pula pada Ria. Ria humban kenyitan galak pada Ilham. Issh rambut merah ni, sempat lagi tu!

Sebelah tapak tangan Ilham elus pelipis. "Kan awak tadi cakap nak saya yang check kereta awak ni. Kalau dah saya yang hantar you balik, siapa pulak yang nak buat kerja saya ni. saya tak suka tangguh kerja, Ed. Tu bukan cara saya."

"Alaa... you kan boleh hantar I dulu. Lepas tu you bolehlah continue kerja you tu." Edrina masih berkeras. Terus memujuk. Ikut Jay tak best. Nanti I tengok drama romantik dia dengan Ria jer. Takkan I nak jadi penonton. I pun nak jugak buat drama super romantik dengan you jugak tau! Edrina sengih dalam hati.

"Ed..."

"Taknak. I cakap taknak. Nanti kita tak boleh.." Edrina gigit bibir. Oopss. Mata mengecil.

Ilham kerut dahi. "Nanti kita tak boleh apa?" Mata tajam pandang Edrina.

Edrina sengih. Toleh pandang Ria. Kening Ria terangkat kemas. Penuh erti. Jay pandang reaksi kedua-duanya. Kening ikut terangkat dilontar pada Ilham. Dua biji mata saling bertembung. Jay urut dagu. Kerut Ilham makin berlapis. Kau nak cakap apa, Jay? Jay sengih.

Bro, aku ghasa Ed ni ada plan nak cabui hang. Berhati-hati di highway, bro. Aku tak boleh tolong hang. Nanti Ria marah, punahlah harapan aku yang sedalam lautan Hindi nak kapel dengan marka rambut meghah. Mana nak cari Am oooii, Selena Gomez rambut meghah lagu ni.


No comments:

Hati Ini Pilih Kamu

"Saya dah tak ada hak lagi nak duduk kat rumah tu." Rumah tu milik Zainal. Dan isyarat kak long yang humbankan beg pakaian aku be...