Wednesday, March 23, 2016

Antara Artik dan Antartika.


E-ceritera akan datang. InsyaAllah. Storyline akan meneyentuh sedikit sebanyak tentang dunia syarie. Hohoho... saya sangat minat dunia syarie. So kita saksikan nanti debat antara Artik dan Antartika. Siapa Artik? Siapa Antartika?...Cuba teka. Ngeee.

Kalau tak dapat nak teka.....kena..........tungguuuuuuuu.

lalalalala...

Antara Artik dan Antartika
Itulah kita.
Bagaikan dua garis.
Sama bentuk…tapi tak selari penjuru.
Kita ini sifatnya serupa…tapi ada beda
Melihat kamu…aku lihat diriku
Kenali kamu…aku kenal diriku
Sinis aku…bisa lagi bicaramu
Sedingin aku…dingin lagi kamu

Antartika…aku mahu kamu.
Sungguh aku mahu kamu.
Bekumu…dinginmu…bisa bicaramu
Antartika…izinkan aku si Artik yang sudah lebur bongkah egonya ini
Menjadi penghuni pergunungan hatimu yang beku
Biar hangat yang aku bawa dari daerahku
Akan bisa mencairkannya.
Aku tahu aku mampu.
Kerana Artik itu tercipta bersama Antartika.
Bukan bersama yang lain.



No comments:

Hati Ini Pilih Kamu

"Saya dah tak ada hak lagi nak duduk kat rumah tu." Rumah tu milik Zainal. Dan isyarat kak long yang humbankan beg pakaian aku be...